Програма курсу із психології для Знайок (7+ років)
Курс складається із психокорекційних і психотерапевтичних казок та історій, роботи із метафоричними асоціативними картами (МАК) казкової тематики, малювання, складання казок самими дітьми, гри у піску.
Чому обрано саме ці види роботи?
КАЗКА. Психотерапевтичні казки стимулюють процес особистісного розвитку, заставляють задуматися, розкривають глибинний сенс життєвих подій.
Психокорекційні казки м’яко впливають на поведінку дитини. Під корекцією розуміємо заміщення неефективного стилю поведінки на більш продуктивний.
Загалом курс спрямований на профілактику розповсюджених дитячих проблем, які найчастіше зустрічається у молодшому шкільному віці. Серед них: сором’язливість та невпевненість, коли дитину дразнять у школі, хвалькуватість, агресивність, імпульсивність, гіперактивність, дитяче куріння, дотримання акуратності, порядку і самодисципліни, шкода солодощів і користь здорового харчування, непорозуміння між сиблінгами (братами та сестрами), релаксація, вміння розслаблятися.
Читання казки дорослим прив’язує любов дитини до читання самостійно у майбутньому, а зміна інтонацій голосу дорослого сприяє розвитку уяви школяра.
Попросіть дитину скласти казку, і ви відразу дізнаєтеся все про те, як ваша дитина відчуває себе у цьому світі, що її хвилює, що абсолютно не торкається її, чого боїться, чому радіє.
МАК розвивають творчі здібності дитини, асоціативно-образне мислення. Працюючи із метафоричними картами, дізнаємося про закономірності розвитку життєвих подій, можливі труднощі, спокуси і шляхи їх подолання. Це і про дружню підтримку, і відчуття щастя, плинність часу, силу волі, добро і зло тощо.
МАЛЮНОК. Молодший шкільний вік – це сенситивний період для малювання. Малюючи, дитина має можливість вільного самовираження та самопізнання, «вимальовує» свої емоції, що сприяє розвитку та зростанню дитячої особистості
ІГРИ У ПІСКУ - дуже дієвий спосіб розслабитися, зарядитися оптимізмом і «зарити» у пісок негативну енергію. А це першочергове завдання для першокласника, який адаптовується до нового шкільного середовища. «Часто руки знають, як розплутати те, над чим марно б'ється розум». А фігурки і замки з піску, створені спонтанно, - це якраз ті символи, за допомогою яких з нами говорить наше несвідоме, показуючи розуму можливості самозцілення.